1. ALLMÄNT

1.1 Dessa allmänna villkor (”Villkor”) gäller när du köper en produkt från malinhjalmarsson.se (som härmed benämns ”Webbplatsen”). Ett avtal ingås mellan dig som kund (”du” eller ”kunden”) och Jalma Hultsfred AB, organisationsnummer 559107-4553 (”Jalma”).

1.2 För att lägga en beställning via Webbplatsen måste du vara minst 18 år gammal och acceptera dessa Villkor. Genom att acceptera Villkoren godkänner du att följa dem och bekräftar även att du har läst och förstått informationen om hantering av personuppgifter och att du samtycker till användningen av personuppgifter och cookies som anges i Jalmas integritetspolicy.

1.3 Köpeavtalet mellan dig och Jalma sluts när vi bekräftar din beställning och du får en orderbekräftelse via e-post från oss. Du uppmanas att spara denna orderbekräftelse för framtida referens om du behöver kontakta Jalmas kundtjänst.

1.4 När du gör en beställning kommer du att bli ombedd att ange vissa personuppgifter. Du ansvarar för att de uppgifter du tillhandahåller är korrekta och kompletta.

1.5 Information om vår behandling av dina personuppgifter finns i Jalmas integritetspolicy, som presenteras här.

1.6 Du kan hitta kontaktuppgifter och annan information om Jalma under avsnittet Om oss på Webbplatsen.

2. PRISER OCH BETALNING

2.1 När du beställer via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Alla priser är inklusive moms. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och/eller fraktkostnader. Dessa kostnader beräknas separat och kommer tydligt att anges i kassan innan du genomför din beställning.

2.2 De olika betalningsalternativen visas i kassan när du lägger din beställning. Jalma har rätt att debitera dig i samband med beställningen, om inte betalning mot faktura eller en liknande betalningsmetod har valts av dig och godkänts av Jalma.

2.3 Vid betalning mot faktura eller delbetalning kan Jalma eller dess partners inhämta en kreditupplysning från tredje part. Om så är fallet kommer du att informeras om detta.

3. RABATTER OCH KAMPANJER

Jalma förbehåller sig rätten att när som helst avbryta eventuella rabatter och kampanjer som erbjuds genom webbplatsen. Alla erbjudanden och kampanjer på Webbplatsen är giltiga under en begränsad tid och är i vissa fall beroende av lagerstatus.

4. LEVERANS OCH FRAKT

4.1 Förväntad leveranstid för våra produkter anges på produktsidan och/eller vid kassan på Webbplatsen. Varor levereras vanligtvis inom den förväntade leveranstiden. Om inte leveranstiden uttryckligen har avtalats och om en leverans försenas med mer än 30 arbetsdagar, och det inte beror på omständigheter som kan hänföras till dig, har du rätt att avbryta köpet.

4.2 Paket som ska hämtas på ett utlämningsställe måste hämtas inom den tid som anges i leveransaviseringen. I de flesta fall måste paket hämtas personligen (ta med giltig ID och ha leveransaviseringen och ordernumret redo). Du kommer att få en avisering som visar var och när paketen ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post eller, om du har angett ett mobilnummer, via telefonsamtal eller SMS. Om du inte hämtar ditt paket har Jalma rätt att debitera dig en avgift på 15 euro.

5. ÅNGERRÄTT

5.1 Enligt gällande konsumentlag stiftning för EU-länder gäller en 14 dagars ångerperiod för köp av varor på nätet. Detta innebär att kunden har rätt att avbryta ett köp genom att meddela Jalma inom 14 dagar från mottagandet av produkten av dig eller en ombud (den så kallade ”ångerperioden”).

5.2 Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du skicka ett skriftligt meddelande till Jalma innan ångerperioden löper ut som anges ovan. Du måste ange ditt namn, adress, ordernummer och annan relevant information, som ordernummer, fakturanummer och namn på artikeln i meddelandet. Mer information om returer finns här. Om du föredrar att inte använda ovanstående sätt att kontakta oss angående din ångerrätt, kan du använda den standardformulär för ångerrätt som tillhandahålls av Konsumentverket.

5.3 När du utövar din ångerrätt måste du betala för retur av varorna och du ansvarar för varans skick från det att du mottog den samt under returfrakten. Varan måste skickas tillbaka inom 30 dagar från dagen då du meddelade Jalma om din avsikt att utöva din ångerrätt. Produkten bör vara väl förpackad för frakt.

5.4 Om du korrekt har utövat din ångerrätt kommer Jalma att återbetala det belopp du betalat för varan, inklusive leveranskostnader. Undantag gäller eventuella fraktkostnader som är hänförliga till en annan leveransmetod än den standardleverans som erbjuds av Jalma, om du har valt en sådan leveransmetod. När endast en del av ett köp returneras kommer leveranskostnaden inte att återbetalas. Observera att Jalma har rätt att dra av ett belopp från det belopp som ska återbetalas motsvarande produkternas värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varorna i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper eller funktion. Jalma kommer att skicka återbetalningen senast 14 dagar från dagen då Jalma mottagit den returnerade varan. Återbetalningen kommer att göras till dig via det betalningsalternativ som du valde, förutsatt att inget annat avtal har träffats och förutsatt att det inte finns något som förhindrar att en sådan återbetalning kan göras.

6. KLAGOMÅL OCH GARANTIER

6.1 Du har rätt att reklamera om din produkt är felaktig enligt tillämplig konsumentlagstiftning. Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta oss så snart som möjligt efter att bristen har upptäckts med hjälp av kontaktuppgifterna som finns på Webbplatsen.

6.2 Om en reklamation godkänns, kommer Jalma att kompensera dig enligt tillämplig konsumentlagstiftning. Jalma förbehåller sig rätten att avslå en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt tillämplig konsumentlagstiftning. Vid reklamationer följer Jalma riktlinjerna som tillhandahålls av Konsumentverket eller motsvarande myndigheter i andra europeiska länder.

7. FORCE MAJEURE

Jalma kan inte hållas ansvarig för förseningar orsakade av omständigheter som Jalma inte har kontroll över. Detta kan inkludera strejker, extremt väder, terroristattacker och allvarliga tekniska problem såsom elektriska, telefon- eller dataanslutningsproblem, eller andra kommunikationsproblem som är utanför Jalmas kontroll.

8. ÖVRIGT

8.1 Jalma förbehåller sig rätten att vid behov avvisa eller ändra din beställning. Detta kan till exempel ske om du har lämnat felaktiga personuppgifter eller felaktig information i samband med din beställning.

8.2 Jalma förbehåller sig rätten att avvisa eller ändra en beställning på grund av felaktigheter, såsom felaktiga priser eller felaktig information om lagerstatus. Om ett tydligt felaktigt pris har angetts för en produkt som du har beställt, kommer Jalma att kontakta dig för att komma överens om hur man ska gå vidare med beställningen.

8.3 Webbplatsen, inklusive allt dess innehåll, ägs av Jalma, dess licensgivare eller dess partners. Material på Webbplatsen är således skyddat av immaterialrätt och marknadsföringslagstiftning. Det innebär att bilder, grafik, design och layouter samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan tillstånd från Jalma. Jalma ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från tredje part.

8.4 Inget som sägs i dessa Villkor påverkar de obligatoriska lagstadgade rättigheterna för konsumenter enligt eventuell tillämplig lokal lagstiftning, i den mån sådana rättigheter gäller och inte kan begränsas eller uteslutas.

9. ÄNDRING AV VILLKOREN

Jalma förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar i dessa Villkor. Sådana ändringar kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringarna gäller från det datum då du accepterar Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen) eller 30 dagar efter att Jalma har informerat dig om ändringarna.

10. DELBARHET

Om en behörig domstol, myndighet eller skiljenämnd finner att någon bestämmelse i dessa Villkor är ogiltig eller icke verkställbar, ska sådan bestämmelse och alla andra bestämmelser vara tillämpliga och verkställbara i den utsträckning som tillåts enligt tillämplig lag. Bestämmelserna som förklaras ogiltiga eller icke verkställbara ska ersättas av relevant rättslig vägledning och rådgivning.

11. TVISTER OCH TILLÄMPLIG LAG

11.1 Tvister ska i första hand lösas genom överenskommelse efter diskussioner med Jalmas kundtjänstteam.

11.2 Om en tvist inte kan lösas genom diskussioner med Jalmas kundtjänstteam, har kunder inom EU rätt att göra en direkt online-klagan genom EU-kommissionens plattform för tvistlösning. Du kan hitta denna plattform via följande länk https://ec.europa.eu/consumers/odr. Om du lämnar in ett klagomål genom denna plattform kommer ditt ärende automatiskt att vidarebefordras till lämplig nationell myndighet för tvistlösning. Denna tvistlösningsorgan kommer sedan att kontakta oss och försöka lösa tvisten utan att det behöver involvera en domstol. Jalma följer alltid beslutet från en behörig tvistlösningsorgan.

11.3 Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska lösas enligt de avsnitt som anges ovan i detta avsnitt 11 eller slutligen av domstolarna.

11.4 Dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag förutsatt att det inte finns någon tillämplig tvingande lag som föreskriver annorlunda.

Designtrasor.se
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Cart